wtorek, 1 lutego 2022

Zimowe LO

Ostatnio próbuję tworzyć nowe dla mnie formy prac scrapbookingowych. Daje mi to wiele radości.

Taką nowością było LO, czyli layout.

Zawsze się zastanawiałam, po co tworzyć takie prace? A tu niespodzianka - tworzenie tej pracy dało mi wiele radości - a to chyba o tę radość tworzenia w hobby chodzi.

Layout to pojęcie oznaczające projekt układu graficznego publikacji tradycyjnej lub elektronicznej. Jest on wykorzystywany w szeroko pojętej reklamie graficznej, a także przy tworzeniu stron internetowych.
Jeśli zaś chodzi o layout w scrapbookingu to (cytując za Inką) to duży kolaż często uzupełniany dodatkowo wycinkami z gazet, suszonymi kwiatami, kawałkami materiałów i biletów, to najbardziej tradycyjne,bnajstarsze formy scrapbookingu. To od nich wszystko się zaczęło.
LO czyli layout ma najczęściej wymiar 30 x 30 cm (12'' x 12'') czyli dużego arkusza papieru
do scrapbookingu, ale są też mniejsze: 25 x 25 cm., 20 x 20 oraz formatu A4 i okrągłe.
Najczęściej głównym elementem layoutu jest zdjęcie lub kolaż zdjęć. To wokół nich budujemy historię, nadajemy kolory, tworzymy „przesłanie” tej niezwykłej pracy. Na LO-sie opowiadamy jakąś historię, dlatego stanowi on tak cenną pamiątkę 😀 Utrwalona chwila, wspomnienie pięknego dnia, wydarzenia.
I co ważne, dla odmiany, LO-sy robi się zwykle dla siebie, dla przyjemności, mało kiedy na zamówienie. Są za to oryginalnym prezentem!

I taki właśnie prezent zrobiłam! 

To LO wykonałam na podstawie warsztatu Olgi Bielskiej.
Papiery - ScrapAndMe (uwielbiam ich papiery)
Oprócz wycinanek dodatkiem są robione z foamiranu róże i białe ciemierniki. 

W oryginale tło było ciemniejsze, ale nie umiałam poradzić sobie z maską więc ostatecznie zakleiłam tamten papier innym (tej samej firmy), który miałam w swoich zapasach. 
Zmieniłam też nieco ramkę na zdjęcie, bo moim planem była możliwość wymieniania zdjęć. Tył ramki podkleiłam więc lustrzanym papierem, a od góry dodałam możliwość wkładania i wyjmowania fotografii. 
W Leroy znalazłam pasującą ramkę (30x30) i tak oto gotowy layout mogłam wręczyć mojej bratowej. 
Co prawda, jest to prezent sezonowy, wręczony już po świętach (21 stycznia), ale za rok można wymienić zdjęcie i nadal cieszyć się z oryginalnej dekoracji zimowej. 

A teraz trochę szczegółów










3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawiony komentarz. Anja