poniedziałek, 15 listopada 2021

Poczet Władców Polski

 Zostałam zaskoczona prośbą o zrobienie Pocztu Królów Polski. 
W pierwszej chwili pomyślałam - żart. Ale zaczęłam drążyć. Co się okazało? 
Pomysł na ten oryginalny sposób wręczania pieniężnego prezentu pojawił prawie 10 lat temu (a ja się na niego nigdy nie natknęłam 😮 )
Jak zaczęłam oglądać takie prace, szukać autora, to znalazłam Post Tores (Warsztat Tores). Oczywiście napisałam do Magdy z pytaniem, czy mogę wykorzystać jej (jej bratowej 😉) pomysł.
Magda się zgodziła, a ja .... na dwa tygodnie przepadłam z virusem w łóżku 😷😄

Ale ostatecznie album powstał!


 Ponieważ miał być w fioletach i bez wielu ozdób, od razy pomyślałam sobie o papierach UHK Gallery - seria Avonlea. To głównie one nadają charakteru pracy. Oczywiście pojawiły się elementy innych papierów. Ale fiolet Avonlea przeważa. 


Każda rozkładówka to dwa kolory tła, po lewej stronie fragmenty utworów o władcach Polski autorstwa T-Raperów znad Wisły, a po prawej kieszonka na banknot z właściwym władcą. 







Kieszonki miały być pusta, ale pomyślałam, że album straci na uroku, po wyjęciu prezentu.
Dlatego w każdą kieszonkę wkleiłam kartonik z wizerunkiem właściwego banknotu. 


Ostatnie strony to życzenia


Co było największym problemem? - Pudełko!
Album zrobiony z 7 beermat formatu A4 swoje waży. Pudełko z papieru odpadało. Zrobiłam dwa - jedno z tektury introligatorskiej 3mm, drugie z tektury na pudełka. Niestety, żaden efekt końcowy mi nie odpowiadał 😁. Przypadkiem, w ostatniej chwili, znalazłam w swojej szafie na pudełko a'la pizza w prostokącie, we właściwym rozmiarze!!! 

Okleiłam okleiną, brzegi posmarowałam heavy body gel, dla wzmocnienia i dopiero z tego efektu byłam w pełni zadowolona 😀


Czy coś bym zmieniła robiąc ten album następnym razem? 
Na pewno format. Album nie straciłby na uroku, gdyby zamiast A4 był mniejszy, na przykład w formacie 15x20cm, czy 20x20cm. 
Poza tym - no cóż - świetny pomysł na obdarowanie kogoś pieniędzmi - bez koperty 😉

5 komentarzy:

  1. Świetna i naprawdę pomysłowa praca. Myślę, że m. in. w przypadku ślubów i innych ważnych uroczystości naprawdę super opcja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nietuzinkowe zamówienie które zostało wykonane mistrzowskio. Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny album- prezent. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pomysłowy album. :)
    Ślicznie go wykonałaś. :)
    Zapisuję pomysł w pamięci, bo może się kiedyś przyda.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry. Bardzo mi się podoba Pani album. Czy można by było taki zamówić? Kontakt do mnie e-mail: granet2@interia.pl

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za zostawiony komentarz. Anja