niedziela, 1 kwietnia 2012

Urodzinowa rozdawajka

Niedawno minął rok odkąd zaczęłam prowadzić bloga.
Nie myślałam, że to aż tak mnie wciągnie.
Poznałam wielu fajnych ludzi z pasją.
Obserwuję masę blogów, czerpiąc z nich garściami.
Liczba obserwatorów mojego bloga przekroczyła liczbę 100 (nie spodziewałam się, ale to bardzo, bardzo miłe!).
Wielokrotnie brałam udział w zabawach blogowych (candy, wymianki).
I nawet kilka razy miałam szczęście wygrać takie Candy u Was.
Postanowiłam zatem podziękować Wam za ten wspólny ROK!
I nadarzyła się okazja - jutro są moje urodziny i z tej okazji to ja tym razem ogłaszam
Urodzinową Rozdawajkę
Chętnych proszę o
1. zostawienie komentarza poniżej do 3 maja
2. umieszczenie informacji u siebie na blogu (wystarczy w pasku bocznym) - jeśli nie masz bloga - zostaw maila do siebie

Chciałabym, abyście w pozostawionych komentarzach zarekomendowali mi film, który waszym zdaniem powinnam obejrzeć, książkę, którą powinnam przeczytać i miejsce, które powinnam zobaczyć w czasie wakacyjnych podróży.

Do niespodziankowej paczki włożę przydasie dla skrapujących i krzyżykujących, i oczywiście coś zrobionego własnoręcznie przeze mnie :)
W następnych postach będę odkrywać rąbka tajemnicy ;)

94 komentarze:

  1. Pierwsza jestem?
    Z przyjemnością rozpocznę kolejkę chętnych na Twoje candy:)

    W czasie wakacyjnych podróży powinnaś odwiedzić Pieniny - to cudowne miejsce.
    Do kina niestety nie chodzę więc nie zarekomenduję Ci żadnego filmu, a z książek - nie wiem czy czytałaś - ja znów po raz n-ty czytam "Anię z Zielonego Wzgórza" i kolejne tomy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam pierwszą chętną :)
      Anię czytałam, ale kolejnych tomów to już nie, więc czemu nie!

      Usuń
  2. Wszystkiego naaajpiękniejszego z okazji rocznicy!

    Zobaczyć - Kolorowe jeziorka u podnóża Wielkiej Kopy - moje magiczne miejsce
    Film - dla odprzężenia - stare, ale się pośmiałam "Narzeczony mimo woli" (The Proposal)
    Książka - "Jeździec miedziany" Paulliny Simons

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Jeźdźcu słyszałam - więc ląduje na liście do przeczytania :)
      A stare filmy nie są złe, więc poszukam w sieci i chętnie się odprężę.

      Usuń
  3. To i ja stane w kolejce :) Wszystkiego naj naj naj :) i kolejnych udanych lat blogowania :)
    A wakacje powinnaś odwiedzić Suchą Beskidzką bo: to ciche, spokojne miasteczko, które kryje w sobie wiele ciekawych miejsc do zwiedzania, to także dobre miejsce wypadowe zarówno w stronę Zakopanego jak i Krakowa. Kino... nie mam pojęcia co leci w kinie.. A ksiązka? Jest ich całe mnóstwo to zależy co lubisz. Jesli coś lekkiego to wtedy polecam Pratchera (jego wszystkie książki :P )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pratchera nie znam, ale zerknęłam - jak dużo pozycji - dzięki za polecenie :)

      Usuń
  4. Wszystkiego najlepszego z okazji pierwszego roczku :) Aby taki roczków było wiecej,życzę również mnóstwa nowych pomysłów.

    Z przyjemnością ustawie sie w kolejce.

    Ja kiążki niestety nie moge polecić,bo nie czytam ich tak dużo jak bym chciała.ale za to jak już będziesz na kolorowych jeziorkach,które poleca do zobaczenia Ludeczka to zapraszam do mnie ,z tamtąd juz jest nie daleko :) A zobaczyć można piekna zapore wodną w Pilchowicach :) Jeżeli chodzi o film to "Droga do raju" kręcono go w mojej okolicy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kusicie tym miejscem :)
      Zaraz pobiegnę poczytać o nim.
      Dziękuję :)

      Usuń
  5. Życzę wszystkiego naj..naj..najlepszego i dużo czasu na tworzenie.Ustawiam się w kolejce :-))do rozdawajki a jeśli chodzi o polecenia to do czytania proponuję "Melancholia sukuba"dziennik Bridget Jones z piekła rodem autor Richella Mead. Film to "Listy do Julii" a w wakacje zapraszam do Tarnowskich Gór bo warto tu przyjechać i pooglądać i się zachwycić :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Góry królują! :)
      Nie znałam Melancholii, ale po przeczytaniu opisu - mniam :) Brzmi fajnie :) Dziękuję!

      Usuń
  6. Chętnie się zapiszę:) Rocznicy gratuluję:)Proszę o adresik w zabawie z wzorkami:)
    Film:,, U Pana Boga za piecem,, uwielbiam taką komedie...
    Książka , którą zapamiętałam ,,Robinson Crusoe"
    A miejsce , które bardzo mi się spodobało :Kazimierz...przepiękne widoki ,naprawdę przepięknie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię ten film :) Przypomina mi dwa lata spędzone na Podlasiu. A Kazimierz? - Kurczę, raptem jakieś 40 km ode mnie, a ostatnio byłam tam jakieś 10 lat temu :)

      Usuń
  7. Gratuluję rocznicy:) Bardzo chętnie zapiszę się na cudną rozdawajkę;) A co do filmu to poleciłabym ,,Jedz, módl się i kochaj" Obejrzałam ten film całkiem przypadkiem (podczas choróbska) i na pewno jeszcze nie raz go zobaczę:)
    Również jak poprzedniczki zaproponuję Ci góry a mianowicie Beskidy i Jezioro Czorsztyńskie cudowne miejsce, piękne widoki i sporo ciekawostek do zobaczenia:)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba góry naprawdę pojawią się w moich wakacyjnych planach :)
      Filmu nie znam, ale książka mi się podobała - porównam

      Usuń
  8. Anju
    wszystkiego najlepszego w dniu urodzin - dużo "międzyczasu" na przyjemności :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Elu!
      A tego 'międzyczasu' życzyłabym sobie jak najwięcej :)))

      Usuń
  9. Gratuluję roczku w blogowaniu:)
    to i ja staję w kolece po rozdawajkę, a jeśli chodzi o film to polecam "Podaj dalej", książkę - "Dzieje grzechu" Stefana Żeromskiego oraz wędrówki górskie w naszych pięknych Tatrach:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziękuję za wpis :)
    Film ten kiedyś chyba widziałam, ale o Dziejach grzechu tylko słyszałam. Dziękuję za rekomendację :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najlepsze życzenia z okazji obu rocznic.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapisuję się, bo tworzysz śliczne rzeczy. Niespodzianka jest pewnie prześliczna. Jestem krzyżykująca, więc mnie zanęciłaś :-)
    Ja oczywiście polecam Góry Izerskie :-) Znam nawet takie jedno przytulne gospodarstwo agroturystyczne, gdzie można tanio i miło wypocząć :-)
    Z filmów do obejrzenia polecam "Zagubioną Autostradę" Davida Lyncha. Z książek koniecznie cykl Andrzeja Sapkowskiego o średniowiecznym Dolnym Śląsku, rozpoczynający się od tytułu Narrenturm".
    Wszystkiego najlepszego na urodziny :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! Twoja propozycja miejsca na wakacje wcale mnie nie dziwi :) Śledzę twojego bloga :)
      Filmu nie znam, więc chętnie go obejrzę, a na Sapkowskiego tak sporo osób mnie namawia, że muszę się do niego zabrać.

      Usuń
  13. o mały włos a przegapiłabym cukieraski u Ciebie ...
    polecam od siebie
    film: Siedem dusz

    miejsce: Zakopane ale tylko jako bazę wypadową na różne szlaki w Tatrach a tak konkretniej to Rusinową Polanę w jasny, słoneczny dzień piękne widoki można tam spędzić cały dzień i nie mieć dość

    książka: ciężki wybór bo książki pochłaniam w ilości hurtowej niemalże, ale polecę Ci "Akty wiary" Ericha Segala

    pozdrawiam gorąco i nie ukrywam, że liczę na szczęście w losowaniu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anenia, losowanie za miesiąc! Dziękuję za twoje propozycje - film mnie zaciekawił i pewnie jeszcze dziś go obejrzę.

      Usuń
  14. O to i ja się zapiszę życząc jednocześnie wszystkiego dobrego urodzinowego:) gratuluję również tylu obserwatorów :)
    Co do filmu - wielką kinomanką nie jestem, ale z ostatnich filmów jeśli nie oglądałaś - polecam "Listy do M"- mnie urzekł i to bardzo, zaś film, do którego lubię od czasu do czasu powrócić to "Efekt motyla".
    Książek czytam więcej, jest wiele które chciałabym polecić. Sądzę jednak, że wyjątkową wartość ma w sobie książką Hołowni "Ludzie na walizkach". Polecam
    Co do miejsca na wakacje nie pozostaje mi nic innego jak zaprosić Cię w góry świętokrzyskie - masa przeuroczych miejsc i zakątków, świeże powietrze - dla każdego coś dobrego - znajdzie tu dla siebie szlaki wytawny traper, jak i początkujący piechur, a jeśli nie lubisz aż tak aktywnie spędzać urlopu, jest dostatecznie wiele pięknych miejsc z zalewami, nad którymi spędzisz niezapomniane chwile :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz :)
      Listy do M kupiłam na DVD, bardzo mi się spodobał, Efektu motyla nie widziałam, ale dam się namówić :))
      A na książkę od jakiegoś czasu mam ochotę!

      Usuń
  15. Witaj Anju
    wpadłam do Ciebie aby podziękować za życzenia wielkanocne..a tu taka wiadomość gratuluję.Z całego serca radości tworzenia życzę.
    I wezmę udział w twojej zabawie.
    Myśląc o czym mogłabym Cię zauroczyć zapomniałam..moim największym skarbem jest książka,kupiona zresztą na wakacjach.
    Diane Setterfield...pod tytułem '13 opowieść".Są momenty w tej książce ,że bałam się odwrócić kartkę(ale to nie horror),były również takie kiedy łzy tak mocno lały się po policzkach,że nie mogłam czytać.(ale nie jest to romansidło). Ojej mogłabym pisać o niej i wyszukiwać najróżniejsze słowa aby opisać Ci jak to książka.Ale nie zrobię tego....polecam naprawdę super książka ...perła w mej biblioteczce.
    ...To niezwykła proza,ma nastrój,piękno i siłę oraz wyjątkowość prawdziwość największej literatury 19 wieku.
    Co do miejsca...i tutaj sama nie wiem ..może zainteresowały by Cię Góry Sowie i poukrywane w nich sztolnie jakie budowali Niemcy,może fortyfikacja Srebrnej Góry....jezioro ...i góry góry góry..pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoja recenzja brzmi niesamowicie - zaintrygowana zaczęłam szukać, ale znalazłam tylko wersję na komputer.Zabieram się za czytanie.

      Usuń
  16. Dużo zdrówka życzę i spełnienia wszystkich nawet najskrytszych marzeń i kolejnych wspaniałych inspiracji :)
    Film - " W ciemności " byłam w kinie i na pewno pooglądam go jeszcze nie raz
    Książka - tu mam problem bo pochłaniam ogromne ilości książek, może " Dziewczyny wojenne " Łukasz Modelski - historie jedenastu kobiet i wojna widziana ich oczami - na prawdę warto
    Miejsce na wakacje - zapraszam w moje okolice, Holandia - prowincja Zeeland, blisko do Belgii i Francji, piękne widoki dużo muzeów,a w wakacje wystawy i cykliczne imprezy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam, czytam i widzę, że wakacje moje będą zbyt krótkie :)

      Usuń
  17. Ostatnio oprócz bardzo lekkich seriali nic nie widziałam, staroci polecać nie będę;-)
    Książka polecana przeze mnie to kryminał Lizy Marklund "Prime time".
    Miejsce, oczywiście nasze morze, mieszkałam wiele lat w Ustce i Świnoujściu i nawet wtedy jeździłam odpoczywać do innych nadmorskich miejscowości.(teraz też mieszkam 20 km od morza)
    Z okazji roczka blogu, i Twoich urodzin sto lat zaśpiewałabym, ale znowu przeziębienie pozbawiło mnie głosu, więc bez śpiewania... wszystkiego dobrego;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wreszcie oferta znad morza! Dziękuję! I zdrowia!!!

      Usuń
  18. Książka, którą warto przeczytać to "Droga" Cormac McCarthy. Naprawdę polecam! :) Film to "Bez mojej zgody" :) A miejsc wartych odwiedzenia jest mnóstwo! Ja jednak co roku jestem wierna morzu :) Szczególnie Hel :)
    Pozdrawiam!
    I gratuluję rocznicy! :)
    hiperbola@onet.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu morze!
      Ani filmu, ani książki nie znam, dlatego chętnie poszperam i na pewno mile spędzę czas :)

      Usuń
  19. Witaj Anju!
    Dołączam się do candy i zgodnie z Twoją prośbą polecę Ci kilka rzeczy:

    Jeśli chodzi o książkę... Ja osobiście jestem małym bibliofilem i pożeram je tonami jeżeli tylko mam chwilkę, ale uwielbiam także niespodzianki i przygody, dlatego też... Idź do antykwariatu, bądź też jakiejś starej księgarni, spójrz na regały zastawione rzędami książek aż pod sufity i rozejrzyj się... Tytuł, forma, kształt... Wybrana książka sama Cię odnajdzie i co mogę zapewnić w 100% na pewno bardzo zaskoczy. Ja tak miałam raz, że weszłam do księgarni i po prostu czułam, że książka mnie przyciąga. Była nowa, choć używana, lecz miała tak niezwykle postarzone kartki niczym w jakimś starym woluminie i niezwykły tytuł, "Miasto poza czasem"... Recenzenci umieszczali ją pomiędzy "Cieniem wiatru" - koniecznie trzeba przeczytać, niesamowita książka, nieco fantastyczna, a "Katedrą w Barcelonie", której jeszcze nie znam. Spodziewałam się czego innego, zaskoczyła mnie, miałam mieszane uczucia, gdyż poruszała niezwykle czułe aspekty dotyczące wiary, Boga i Szatana... Ale warto było, wciągnęła mnie, choć może w ten inny, mroczny sposób... Jeżeli chodzi Ci jednak o coś konkretnego zajrzyj na mój blog i w zakładce wędrująca książka poczytaj nieco - proponuję tam "Stowarzyszenie umarłych poetów" - filozoficznie i życiowo, a że jest taki również film to i film koniecznie :) Inną książką, której styl mnie powalił i wciągnął jest "Duma i uprzedzenie" - poniekąd klasyk, ale nie można jej ominąć. Inne filmy, niech no się zastanowię, wydaje mi się, że ostatnio oglądałam coś na prawdę wartego uwagi, nawet łezkę uroniłam, lecz nie mogę sobie przypomnieć co to było! Co zaś się tyczy miejsca, to jest ono wszędzie, gdzie choć na chwilę możesz zapomnieć o mieście, o latarniach, słupach i kablach wiszących CI nad głową. Cieszyć się gwieździstym niebem i zielenią traw. Gdzieś, gdzie w ciszy będziesz mogła wsłuchać się w siebie i poczuć, że jesteś częścią tego wszystkiego, tak blisko natury. Może któryś z parków narodowych, może zwyczajna łąka, czy też las, piknik, czy zbieranie jagód z najbliższymi, sama musisz wybrać, co sprawi Ci najwięcej radości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za wpis :)
      Już sam komentarz daje inspirację :)
      Dziękuję!

      Usuń
  20. Gratuluję rocznicy :-)
    A z książek to mogłabym polecić Chmielewską właśnie jestem w trakcie czytania jej czwartej książki :-)
    na cukierki sie z ochotą zapisuję i zapraszam do mnie na http://kwiatynatury.blogspot.com
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło zobaczyć pokrewną duszę :) - Ja uwielbiam Chmielewską!

      Usuń
  21. CHetnie wezme udzial w Twojej rozdawajce :)
    Jezeli chodzi o ksiazke, to polecam - "Rozkosze Emmy", jak dla mnie bomba!
    Film - "Iluzjonista", przepiekna historia o milosci :)
    A jezeli chodzi o wakacje, to polecam wyspe Lanzarote. Jest tam bajecznie! Bylam tam dwa lata temu i to byly moje najwspanialsze wakacje - a podrozuje dosc sporo :) Tak nam sie z mezem spodobalo, ze za tydzien lecimy znowu..... szkoda, ze tylko na weekend :)
    Pozdrawiam i gratuluje rocznicy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iluzjonistę oglądałam po raz pierwszy w oryginale na studiach i już wtedy mnie zachwycił.
      Dziękuję za zaproszenie na Lanzarote :)
      Dziękuję za wpis!

      Usuń
  22. Ja również z chęcią przyłączę się do zabawy :)

    Gratuluje pięknej rocznicy i życzę kolejnych równie udanych :)

    Ja będę promować polskie morze i zapraszam Cię do trójmiasta, na molo w Sopocie, na stare miasto w Gdańsku i do Gdyni młodego ale prężnie rozwijającego się miasta :)
    Książką, którą Ci polecam jest "Kod Leonarda da Vinci" Dana Browna. Niesamowicie wciągająca powieść, która próbuje podważyć wiarę chrześcijańską, wysnuwa teorie jakoby Jezus i Maria Magdalena byli małżeństwem :)
    A jaki film proponuję obejrzeć? "Kod da Vinci" film jest oparty na powyższej książce. Będziesz mogła porównać swoje doznania czytelnicze z wizualnymi :))

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Gratuluje rocznicy i życzę kolejnych. Przyłączam się do zabawy i zapraszam do mnie na candy http://pasje-nitka-pisane.blogspot.com/
    Zapraszam na Podlasie, gdzie łączą się kultury. Poznaj smaki kuchni tatarskiej, oraz regionalnych potraw jak babka ziemniaczana, czy sękacz (ciasto). W Supraślu z skąd pochodzę corocznie odbywają się mistrzostwa Świata w pieczeniu kiszki i babki ziemniaczanej. Serdecznie zapraszam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, jak ja tęsknię za Podlasiem...Spędziłam tam cudne 2 lata (w szkole)
      Nie odpuszczę sobie w tym roku, choć na chwilę!

      Usuń
  24. Gratuluję rocznicy, ustawiam się w kolejce po candy, mój ulubiony film to "Zielona mila" utkwił mi w pamięci i uważam, że jest godny obejrzenia, z książek hmmm czytam dużo ale coś co jest warte polecenia może "Cień wiatru" Zafona, a miejsce warte zobaczenia to trasa transnograficzna w Rumunii oraz dolina masca na Teneryfie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - zajrzałam do sieci - hmmm... - wygląda cudnie!

      Usuń
  25. zgłaszam się :) polecam film, który pewnie oglądałaś, ale go uwielbiam Titanic <3 to dla mnie najpiękniejsza historia prawdziwej miłości,

    książka - "Ostatnia piosenka" - opowiada o rodzinie, miłości, drugich szansach. Ukazuje czym jest prawdziwe uczucie do rodziców

    miejsce - bezwarunkowo Chorwacja :) tak pięknego kraju nie jestem w stanie porównać z niczym :) polecam też muzeum Titanica w Irlandii, choc jeszcze tam nie byłam :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągnie mnie do Irlandii - A będąc tam, nie odpuszczę muzeum!

      Usuń
  26. Gratuluję rocznicy:)))
    Bardzo chętnie przyłączę się do zabawy:) Jeśli chodzi o książki to mogę Ci polecić świetną, którą aktualnie czytam i nie mogę się od niej oderwać - Nicholas Evans "Odważni".
    Co do filmów to będzie mi trudniej, bo mam sporo zaległości:) Ale polecę Ci jeden z moich ulubionych - "Dom nad jeziorem"
    Natomiast miejsc poleciłabym Ci kilka, ale ograniczę się do dwóch. Oczywiście zacznę od Świnoujścia, w którym mieszkam i mimo, że jest miastem jest to jedno z najładniejszych według mnie uzdrowisk. Takiej pięknej plaży nie widziałam nigdzie na naszym wybrzeżu. Jest tu wiele do zobaczenia. Jeśli lubisz spędzać czas na łonie natury to na pewno znajdziesz coś dla siebie. Blisko do Wolina z przepiękną wioską wikingów. Dwa kroki do Niemiec i ich pięknych jezior i wiele wiele innych.
    Drugie miejsce to Bory Tucholskie, a konkretnie Wdzydze Tucholskie. Piękne jeziora, lasy, ryby wędzone, grzyby i spokój cisza. Nic dodać nic ująć:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, już mi się krystalizuję plan wakacyjnych wojaży :)

      Usuń
  27. Zgłaszam się :)
    Film Igrzyska śmierci, bardzo porusza i nie da się o nim szybko zapomnieć..
    Książka Duma i uprzedzenie, niewiele się różni od serialu, który kiedyś leciał w TV ale czytając ją pierwszy raz odkryłam jak wiele rodzajów miłości jest w niej przedstawionych. Polecam
    Miejsce: zapraszam do siebie, może i Stalowa Wola nie jest dużym miastem i nie ma tu wielu atrakcji, ale w maju (początkiem) są Dni Stalowej, a poza tym najważniejsze jest dobre towarzystwo :) będziemy oglądać film popijając dobrym winem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak smakowicie brzmiące zaproszenie! :D

      Usuń
  28. i ja się zgłaszam !
    Film : Wyznania gejszy, jest fajny, o Japonii, gejszach itp. rzeczach. Jeśli kogoś to interesuje - polecam !
    Książka : Diabeł ubiera się u Prady. O szefowej z piekła rodem ;) która jest naczelną magazynu o modzie.
    Miejsce, tu jest trudniej.. Na bank są to nasze polskie góry :):)

    blairwaldorf66@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Z przyjemnością przyłączę się do zabawy. :)
    Miasto warte odwiedzenie to SOPOT. Oprócz plaży i Opery Leśnej jest tam wiele atrakcji dla osób lubiących sport: korty tenisowe i park dla rowerów i rolek. Z książek polecam "Mistrza i Małgorzatę", a film "Dom nad jeziorem". Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kolejna osoba poleca tę książkę - to o czymś świadczy! Dziękuję!

      Usuń
  30. To i ja się ustawiam.
    Jeśli chodzi o miejsce, to nie ma piękniejszego niż nasz 7cud natury czyli Jeziora Mazurskie. Konkretne miejsce - moje ukochane Mikołajki, ale jeśli chcesz się wyciszyć to proponuje zajechać do najmniejszej wioski.
    Film i książka. Dawno nie mam ulubionej, ale polecam przeczytać "Piknik pod Wiszącą Skałą" i polecam też film o tym samym tytule oparty na książce.

    OdpowiedzUsuń
  31. Staję w kolejce po niespodziankę:)
    Co do filmu to nie wiem co lubisz, bo ja kocham horrory i polecić mogę Ci wiele różnych...wybieram więc horroro komedię: Zombieland
    Fajna książka to 'Stary człowiek, który wyskoczył przez okno i zniknął'
    Miejsce? Cóż zapraszam na piweczko do Lille:)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - komedia+horror - czas zatem na straszny śmiech! :)))

      Usuń
  32. no to mam problem,bo kazdy z nas ma inny gust mało patrzę na filmy i mało czytam uwielbiam robótki ale na twoją rozdawjkę z chęcią się zapisuję.

    OdpowiedzUsuń
  33. Zapisuję się na te wspaniałości.
    Uwielbiam film "Miasto aniołów" z Nicholasem Cagiem.Piękny ale tragicznie się kończy.
    Książka?Jest ich tak wiele.Książki Katarzyny Michalak są piękne,pełne optymizmu.
    A miejsce na wakacje?Bieszczady pełne pięknych krajobrazów i miejsc nieodkrytych.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bieszczady po raz pierwszy odkryłam (niestety w maleńkim zakresie) w zeszłym roku - NA PEWNO tam wrócę!

      Usuń
  34. film - "tak daleko jak nogi poniosą". zapomniałam reżysera, ale tytułu nie przekręciłam:)

    książka - 3 tomy "1q84" Murakamiego:)

    miejsce - wędrówka piesza po Bieszczadach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję - o książce już poczytałam - zostawiam je na wakacje, a film mnie zaintrygował.

      Usuń
  35. Może ci się nie spodobać moja propozycja ..Ja uwielbiam film ,,Przeminęło z wiatrem "..Książki które czytam raz w roku ,całą kolekcję 45 tomów ,,Saga o ludziach lodu "..A na wakacje zapraszam nad Morze , i do Szymbarku , gdzie jest dom do góry nogami postawiony ..Wrażenia nie samowite ..Też się wybieram , znowu do tego domu ..W sumie mam do niego blisko , jakieś 20 km..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sagę znam (cała stoi na półce) ale chyba sobie przypomnę :))

      Usuń
  36. Ok więc i ja się zapisuję.
    Ksiązka którą Ci polecam to "Robinson Cruzoe" dlatego tą bo była ona pierwszą moją lekturą szkolną którą przeczytałam od początku do końca.
    Film to "Piraci z Karaibów" wszystkie części. Ja mogę oglądać to cały czas.
    Miejsce które powinnaś zwiedzić to Wyspy Aran i plażę koralowa w Irlandii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I znowu Irlandia, ach...

      A Piratów obejrzałam wczoraj i świetnie się bawiłam :)
      Dziękuję

      Usuń
  37. Droga Aniu :)
    Nie wiem dlaczego przegapiłam Twoje Candy, ale... z chęcią sie zapisuję :))
    Polecam Ci książkę "Smażone zielone pomidory" jak i też film o tym samym tytule. Książka jest o przyjaźni, miłosci,a film jest tego wspaniałą ekranizacją...
    Co do odwiedzin polecam Ci Kaszuby :) Tu zawsze znajdziesz coś dla siebie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie Kaszuby chodzą mi po głowie :)))

      Usuń
  38. no i mnie tutaj zabraklo,nie wiem dlaczego...w takim razie zapisuje sie i zycze z opoznieniem,ale wszystkiego dobrego...

    OdpowiedzUsuń
  39. Zgłaszam się :)
    I tak: książka ->Kłamstwo na kłamstwie Darii Doncowej, komedia, kryminał, wszystko razem, przyjemny styl pisania. Czyta się z przyjemnością, aż żal że tak szybko.
    Film - Pan od muzyki, film, który mną wzruszył, wstrząsnął, dał do myślenia, a do tego przepiękna muzyka.
    Miejsce? Hmm Pałac Zamoyskich w Kozłówce, jest to muzeum ze wspaniałymi eksponatami i przepięknym parkiem. Muzeum Zamoyskich w Kozłówce na liście „7 Nowych Cudów Polski” zajęło zaszczytne pierwsze miejsce. Lub jeśli wolisz więcej czasu spędzać na otwartej przestrzenie to Kazimierz Dolny i jego okolice

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na takie książki mam ostatnio nastrój :)

      A wiesz, że wstyd, ale ja do Kozłówki mam jakieś 60kn, a do Kazimierza jakieś 40, a w obu tych miejscach byłam laaaata temu - nawet zastanawiam się, czy Kozłówki nie odwiedzić w najbliższy weekend :)
      Dzięki Alojka za kopniak - że pod nosem też są piękne miejsca!

      Usuń
    2. W Kozłówce organizowane są tzw dni bezpłatnego wstępu, w maju są nimi piątki, zwiedza się wtedy pałac jedynie za 2.50 zamiast 17, dlatego wybrałam się tam z rodzinką ostatnio całą grupą. Do Kozłówki mam tylko 9 km a byłam tam ostatnio ponad 10 lat temu

      Usuń
  40. Książka - ostatnio przeczytałam trylogie Millennium - i na pewno wrócę do nich w niedalekiej przyszłości. Teraz zabieram sie za "Egzamin z miłości"
    Film - zawsze poprawia mi nasrtój "To własnie miłość"
    Miejsce - polecam Amsterdam i Brukselę.

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka ja do tyłu z książkami jestem :/
      Muszę się poprawić :)

      Usuń
    2. Oj przestań, w końcu nie jesteśmy w stanie wszystkiego ogarnąc.

      Pozdrawiam

      Usuń
  41. I mnie tu absolutnie nie może zabraknąć :)
    A co do polecanych rzeczy... jeśli chodzi o książki to mogłabym wymieniać godzinami... ale ograniczę się tylko do tych ,ktróe przeczytałam ostatnio i bardzo mi się spodobały:
    Oliwkowa farma
    Za oknem cukierni
    Film: Nietykalni (aktualnie w kinach)
    A miejsce... zapraszam do mojego rodzinnego Poznania.. wbrew panującej opinii to bardzo urokliwe miasto i potrafi być magiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Anju,wszystkiego najlepszego z okazji pierwszej rocznicy prowadzenia bloga. Z tej okazji życzę Ci dużo "międzyczasu", byś mogła poświęcać go na swoje pasje :-). Oczywiście z przyjemnością przyjmuję Twoje zaproszenie i zgłaszam swoją chęć udziału w Twojej rozdawajce.
    Polecam flm, który dopiero wejdzie na ekrany kin: „Nad życie” – film o Agacie Mróz - sama nie mogę doczekać się premiery :11 maja. Jeżeli chodzi o książki, to mogę polecić kilka, do których chętnie wracam (jestem nieco monotematyczna): „Szata” - Douglas Lloyd C. lub „Ben Hur” - Lewis Wallace ewentualnie coś lżejszego: „Bajki nie tylko dla dzieci” – ks. Mieczysława Malińskiego. A na wakacyjną podróż proponuję Park miniatur w Inwałdzie, gdzie możesz zwiedzić cały świat w ciągu jednego dnia. Pozdrawiam danfi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danfi, ja nawet nie wiedziałam, że byłam tak blisko tak fajnego miejsca! Muszę to naprawić!
      Na ten film się oczywiście wybieram :)

      Usuń
  43. Also I would like sign up for these super candy.
    film: Waiting... :)
    book: Joanne Fluke
    hugs
    Gerda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you INGA very much for visiting my place :)

      Usuń
  44. hello!
    I want to play with you...please enter my name....
    movie. love story, sing in the rain
    book: victor hugo, dumas.........
    lapappilon@blogspot.com
    lapappilon@gmail.com

    hugs
    Eva from Serbia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you Eva! The classic of literature, film :)

      Usuń
  45. Skoro tyle osób już tu napisało, to i ja dołączę :)
    Zachęcam do odwiedzin w Karpaczu - jedno z moich ulubionych miejsc, blisko stamtąd w ukochane góry :)
    Z filmów - zdecydowanie polecam 7 dusz - płakałam na tym jak bóbr, ale film jest przepiękny i warty obejrzenia. Tak samo jak P.S. Kocham Cię.
    Z książek - jeśli lubisz fantasy, to ogromnie polecam Jarosława Grzędowicza i jego "Pana Lodowego Ogrodu" - książka nietuzinkowa, fascynująca, porywająca :)
    Życzę także wszystkiego naj naj z okazji rocznicy (z nadzieją że i ja takiej dotrwam) :)
    Pozdrawiam
    Ingree

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ingree, dotrwasz, dotrwasz! Dzięki - zaciekawiłaś mnie książką :)

      Usuń
  46. Do odwiedzenia polecam podkarpackie zakątki: Zamek w Łańcucie gdzie jest storczykarnia i muzeum powozów, Lezajsk z pięknym klasztorem i organami na miarę tych w Gdańsku - Oliwie, muzeum browarnictwa, i grobem Cadyka Elimelecha. Brzózę Stadnicką a tam jedyne w europie stanowisko dziko rosnacej Azali Pontyjskiej. Arboretum w Bolestraszycach, Zamek w krasiczynie, twierdzę Przemyśl... I całą masę cudów przyrody i rąk ludzkich. Dla zakręconej na rękodzieło polecam zagłębie wikliniarskie w Rudniku. Czego tam nie plotą! Książka... coś mocnego to trzy tomy Millenium Stiega Larssona, Coś o miłości to Paulina Simons i trylogia o Tatianie - zaczyna się od Jeźdzcem Miedzianym, w klimacie Przeminęlo z Wiatrem to Róże Leila Meancham.Z dreszczykiem i zbrodnią - Simon Beckett Chemia śmierci. Po polsku i z dreszczykiem - Stefean Darda - Dom na Wyrębach. Jako niezapomniana lektura - Katedra w Barcelonie Ildefonso Falcones. Filmy godne polecenia to Służące, Jak zostać królem, Gran Torino, Black Book. Grtulacje z okazji rocznicy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaciekawiłaś mnie! Zaraz lecę dowiedzieć się czegoś więcej i o miejscach i o literaturze :)

      Usuń
  47. Aniu, ja pewnie się nie kwalifikuję, bo...do kina nie mam kiedy chodzić. Ostatnio udało mi się z mężem na Walentynki wybrać po 9 latach (!!!) bez kina, więc mogę polecić tylko Listy do M, ja się uśmiałam i popłakałam.
    Książki też niestety czytam ostatnio rzadko i to takie "leciutkie" romansidełka ;) A miejsca do zwiedzania też nie polecę, bo....my z naszą całą gromadką raczej nie jeździmy na wycieczki do zwiedzania :D
    Ale zapisać się i tak zapisałam ;) Buziak! Mój e-mail znasz ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aguś, no co ty! Jak to się nie klasyfikujesz! Dopisuję Cię do listy! :)

      Usuń

Bardzo dziękuję za zostawiony komentarz. Anja